Hur använder jag en rabattkod?
Klicka på rabattkoden och vi kommer automatiskt att kopiera den åt dig. När det är dags att betala på butikens webbsida så klistrar du in rabattkoden i fältet där det efterfrågas. Det finns några olika benämningar för rabattkoder, bl.a erbjudandekod, kampanjkod, promokod, kupongkod. De betyder i princip samma sak.
Hur lägger jag till en rabattkod?
Du kan lägga till en rabattkod eller ett erbjudande från din profilsida eller via ”bidra med en deal”-länken i toppmenyn på sajten.
När du skriver in en URL som länkar till erbjudandet, tänk då på att skriva in djuplänken till erbjudandet och inte bara en länk till startsidan av butiken.
Hur prenumererar jag på nyhetsbrev och notifikationer för rabattkoder och erbjudanden?
Sök efter dina favoritbutiker via sökfältet högst upp på sidan på myNetDeal.se. Du kan också hitta dina butiker via rullgardinslistan högst upp till höger på sajten. I varje butik hittar du en "prenumerera på butik"-knapp. Klicka på den och skriv därefter in den e-postadress som du vill ha e-post/nyhetsbrev till.
Hur lång tid tar det innan mitt bidrag med rabattkod eller erbjudande syns på sidan?
Vi får in väldigt många rabattkoder och erbjudanden. De flesta bidrag landar hos vår "staff" som behöver dubbelkolla att allt ser okej ut. Så fort det är gjort så kommer bidraget upp på sidan. Det kan ta ett par timmar upp till en dag från att bidraget har kommit in.
Jag vill inte längre prenumerera på en butik. Hur avregistrerar jag mig?
Vad tråkigt att du vill avregistrera dig! För att sluta få e-post med rabattkoder och erbjudanden från myNetDeal går du bara in på din profil och "mina prenumerationer". Därifrån kan du enkelt avprenumerera från de butiker du prenumererar på.
Ett erbjudande utan kod - Hur gör jag?
Ett erbjudande utan kod är mest sannolikt ett "klicka-för-att-aktivera"-erbjudande, ett erbjudande om fri frakt eller kampanj med nedsatta priser. Klicka bara på länken för erbjudandet som tar dig vidare till butiken. Är det en REA-kampanj så kommer du att tas till produktsidan med nedsatta priser och är det "Fri frakt" eller ett "klicka-för-att-aktivera"-erbjudande så ser du erbjudandet i kassan när du ska betala om du har uppnått kvalifikationerna för erbjudandet. T ex "fri frakt vid köp över 499 kr" innebär att du inte kommer se erbjudandet förrän du lagt till varor i din kassa för minst 499 kr. Då dras priset för frakten av från den totala kostnaden.
Rabattkoden är inte giltig - vad gör jag nu?
Aj då. Det låter inge vidare! Eftersom många av våra rabattkoder kommer från våra medlemmar så kan det ibland bli så att de inte fungerar, tyvärr. Du kan rösta på varje rabattkod och erbjudande via våra tumme upp- och nedknappar. Klicka på "tumme ned" om en rabattkod inte är giltig eller är felaktig så att vi kan kontrollera rabattkoden och åtgärda ett ev. fel.
myNetDeal.se ansvarar inte för utgående eller felaktiga koder. Det är heller inte tillåtet att kontakta vår support för att kräva en rabatt för respektive butik. myNetDeal.se är en gratistjänst och fungerar endast som en guide till rabattkoder, erbjudanden och kampanjer online.
Jag fick en notifikation om en rabattkod via e-post men hittar den inte på sidan. Vad har hänt?
Det är sällsynt, men kan såklart ske. Mest sannolikt beror det då på att vi har fått in en rabattkod eller ett erbjudande som varit ogiltigt eller felaktigt som vi plockat bort.